Sedute di Laurea – Dipartimento Scienze Economiche e Aziendali – DEM: 29 novembre – 1 dicembre 2021

ENGLISH BELOW

INTRODUZIONE

Dal 29 novembre al 1 dicembre 2021 il Dipartimento di Scienze Economiche e Aziendali – DEM dell’Università degli Studi di Pavia effettuerà la proclamazione della laurea triennale e le sedute delle lauree magistrali.

Per gli studenti che hanno richiesto di discutere online, la seduta verrà effettuata via Zoom. La commissione e i candidati dovranno accedere tramite il link riportato più sotto. Per gli spettatori sarà possibile seguire la seduta tramite streaming Youtube.

 

REGISTRAZIONE E CONDIVISIONE

L’unico motivo per cui è ammessa la registrazione è per motivi di sicurezza. Eventuali registrazioni verranno cancellate automaticamente a sessione completata (dopo gli opportuni tempi tecnici).
Per nessun motivo è permessa la diffusione dei video/audio della seduta, né per le commissioni, né per i partecipanti, né per altre categorie di persone.

 

LINK ZOOM SEDUTE di LAUREA 29 NOVEMBRE 2021

La seduta verrà registrata ad uso interno (non disponibile per i partecipanti), così come i dati di connessione, al fine di garantirne il buon funzionamento e successivamente cancellati. Entrando si intendono accettate queste regole insieme a quelle per il diritto d’Autore.

Si prega gentilmente di accedere inserendo cognome e nome (per gli studenti preceduti dalla matricola) per aiutare le operazioni di moderazione. L’operazione può essere fatta al primo accesso o una volta dentro l’aula virtuale dalla lista dei partecipanti

Participants-> proprio nome -> More -> Rename

Tecnico di supporto: Francesco (0382 98 6102)

Link Streaming Youtube VM04


Tecnico di supporto: Francesco (0382 98 6102)

Link Streaming Youtube VM03


LINK ZOOM SEDUTE di LAUREA 30 NOVEMBRE 2021

La seduta verrà registrata ad uso interno (non disponibile per i partecipanti), così come i dati di connessione, al fine di garantirne il buon funzionamento e successivamente cancellati. Entrando si intendono accettate queste regole insieme a quelle per il diritto d’Autore.

Si prega gentilmente di accedere inserendo cognome e nome (per gli studenti preceduti dalla matricola) per aiutare le operazioni di moderazione. L’operazione può essere fatta al primo accesso o una volta dentro l’aula virtuale dalla lista dei partecipanti

Participants-> proprio nome -> More -> Rename

 

 


LINK ZOOM SEDUTE di LAUREA 1 DICEMBRE 2021

La seduta verrà registrata ad uso interno (non disponibile per i partecipanti), così come i dati di connessione, al fine di garantirne il buon funzionamento e successivamente cancellati. Entrando si intendono accettate queste regole insieme a quelle per il diritto d’Autore.

Si prega gentilmente di accedere inserendo cognome e nome (per gli studenti preceduti dalla matricola) per aiutare le operazioni di moderazione. L’operazione può essere fatta al primo accesso o una volta dentro l’aula virtuale dalla lista dei partecipanti

Participants-> proprio nome -> More -> Rename

 



Si invitano gli studenti a testare il  corretto funzionamento di zoom sul proprio dispositivo collegandosi alla seguente stanza di prova:

LINK ZOOM PROVA STUDENTI

Prove suggerite: Controllo microfono e casse, webcam, per i candidati prova di condivisione della tesi se presente

Link alla stanza in Zoomhttps://idcd-unipv.zoom.us/j/140905566

 

NOTE TECNICHE

Per accedere non c’è bisogno di registrarsi ma per facilitare le operazioni di moderazione verrà chiesto ai candidati di inserire matricola cognome nome.

E’ necessario dotarsi di una videocamera e un sistema microfonico. La maggior parte dei portatili ne è provvisto come anche qualunque cellulare di ultima generazione.

Il sistema è compatibile con qualunque sistema operativo.

Per una migliore visualizzazione, si consiglia di creare la propria presentazione e il proprio dispositivo in 16:9 (Full HD: 1920 x 1080, HD: 1280 x 720, altre: 2560 x 1440, 854 x 480).

E’ possibile presentare anche con un dispositivo mobile utilizzando un formato pdf (per esempio salvando il power point come PDF, dal menu file -> salva come Adobe PDF).

Oltre alla guida ufficiale pagina ufficiale è presente il tutorial prodotto dall’Università degli Studi di Pavia (Kirolab – IDCD) visibile in questa pagina.

 

NOTE SUL DIRITTO D’AUTORE

Alcune note sul diritto d’autore disponibili al seguente link:

https://idcd.unipv.it/diritto-dautore-per-meeting/

 

CONTATTI

Per problemi tecnici durante la seduta, contattare il tecnico di riferimento indicato a inizio pagina, al di sotto della relativa sessione.

Per info è attivo il numero

0382 98 6096

oltre all’indirizzo email staff.aulemultimediali@unipv.it

Tutorial ZOOM


Department of Economics and Management courses graduation ceremony sessions – 29th November – 1st December 2021

 

INTRODUCTION

From 29th November to 1st December 2021 the final dissertation and proclamation for Master’s and Bachelor’s Degree in Economics at the University of Pavia will be partially held by remote computer communication for the students who asked for it.

All the sessions will be carried out via Zoom. Follow the corresponding link below to gain access.

 

MAY I SHARE THE LINK WITH FRIENDS AND RELATIVES?

The graduation session is to be considered as public but only candidates or professor may join the Zoom meeting. Spectators may attend by following the available Youtube stream link.


LINK TO THE 29th NOVEMBER SESSIONS:

The session will be recorded for internal use only (not available for participants), as well as connection data to ensure the proper functioning. All data will be deleted at the end of the event. By entering the zoom meeting these rules and those concerning copyright are regarded as agreed.

Please kindly join the graduation session with your name and surname (students will be asked to place their registration number before that too) to help moderators. This can be done even after joining the meeting by clicking on the Participants button

Participants -> own name -> More -> Rename

 

Link to 9.30 am Master’s Degree   (Password required)
IT support: Francesco (+39 0382 98 6102)

Link Youtube streaming – VM03

IT support: Alessandro (+39 0382 98 6103)

Link Youtube streaming – VM03



LINK TO THE 30th NOVEMBER SESSIONS:

The session will be recorded for internal use only (not available for participants), as well as connection data to ensure the proper functioning. All data will be deleted at the end of the event. By entering the zoom meeting these rules and those concerning copyright are regarded as agreed.

Please kindly join the graduation session with your name and surname (students will be asked to place their registration number before that too) to help moderators. This can be done even after joining the meeting by clicking on the Participants button

Participants -> own name -> More -> Rename

 

Link to 9.30 am Master’s Degree   (Password required)
IT support: Alessandro (+39 0382 98 6103)

Link Youtube streaming – VM03

Link to 2.30 pm Master’s Degree   (Password required)
IT support: Francesco (+39 0382 98 6102)

Link Youtube streaming – VM03

 



LINK TO THE 1st DECEMBER SESSIONS:

The session will be recorded for internal use only (not available for participants), as well as connection data to ensure the proper functioning. All data will be deleted at the end of the event. By entering the zoom meeting these rules and those concerning copyright are regarded as agreed.

Please kindly join the graduation session with your name and surname (students will be asked to place their registration number before that too) to help moderators. This can be done even after joining the meeting by clicking on the Participants button

Participants -> own name -> More -> Rename

 

IT support: Alessandro (+39 0382 98 6103)

Link Youtube streaming – VM03


All students are invited to make sure their device is working properly by joining the following test room: Link to ZOOM test room for students

Recommended checks: microphone, speakers, webcam, share screen function (for candidates, if necessary)

TECHNICAL NOTES

Registration is not required to join the meeting but moderators may ask candidates to add their registration number to their displayed name and surname.

A webcam and a microphone (when not already integrated) are mandatory. Most modern laptop are already equipped with this kind of system, as well as any newest generation smartphone.

A Zoom version is available for any operating system.

For best results we suggest creating a presentation with a 16:9 ratio and one of the following resolutions: Full HD: 1920 x 1080, HD: 1280 x 720, altre: 2560 x 1440, 854 x 480.

Candidates may also introduce their slides via mobile device using the .pdf format (e.g saving ppt as Adobe PDF file from the upper left “file” menu)

 

See Also:

https://idcd.unipv.it/diritto-dautore-per-meeting/

 

In addition to the official zoom webpage tutorial, you can follow the one made by the IDCD-Kirolab of the University of Pavia at this page:

 

ZOOM Tutorial – How to share my screen

CONTACTS

If you have any problems during the graduation meeting, please contact the IT technician available for the session (number listed above, just below the zoom link).

If you need further information contact us at:

staff.aulemultimediali@unipv.it

+39.0382.98.6096