ENGLISH BELOW
INTRODUZIONE
Dal 12 al 14 luglio 2021 si effettueranno in Aula Magna le sedute di laurea per la Facoltà di Medicina e Chirurgia dell’Università degli Studi di Pavia.
La seduta si terrà parte in presenza e parte in remoto. I candidati che intendono laurearsi da remoto possono accedere tramite link Zoom ricevuto via mail (riportato in parte più avanti).
Per gli spettatori sarà possibile seguire la seduta tramite streaming Youtube.
LINK ZOOM SEDUTA 12 LUGLIO 2021
La seduta verrà registrata ad uso interno (non disponibile per i partecipanti), così come i dati di connessione, al fine di garantirne il buon funzionamento e cancellati ad evento concluso. Entrando si intendono accettate queste regole insieme a quelle per il diritto d’Autore.
Si prega gentilmente di accedere inserendo cognome e nome.
(IT09) Ore 15:00 (Presidente Prof. Politi)
Seduta di Laurea pubblica : Clicca qui per accedere (è richiesta una password di accesso)
Tecnico di riferimento: Alessio (0382 98 6106)
LINK ZOOM SEDUTA 13 LUGLIO 2021
La seduta verrà registrata ad uso interno (non disponibile per i partecipanti), così come i dati di connessione, al fine di garantirne il buon funzionamento e cancellati ad evento concluso. Entrando si intendono accettate queste regole insieme a quelle per il diritto d’Autore.
Si prega gentilmente di accedere inserendo cognome e nome.
(IT09) Ore 09:00 (Presidente Prof. Candura)
Seduta di Laurea pubblica : Clicca qui per accedere (è richiesta una password di accesso)
Tecnico di riferimento: Alessio (0382 98 6106)
LINK ZOOM SEDUTA 14 LUGLIO 2021
La seduta verrà registrata ad uso interno (non disponibile per i partecipanti), così come i dati di connessione, al fine di garantirne il buon funzionamento e cancellati ad evento concluso. Entrando si intendono accettate queste regole insieme a quelle per il diritto d’Autore.
Si prega gentilmente di accedere inserendo cognome e nome.
(IT09) Ore 09:00 (Presidente Prof. Perlini)
Seduta di Laurea pubblica : Clicca qui per accedere (è richiesta una password di accesso)
Tecnico di riferimento: Alessio (0382 98 6106)
(IT09) Ore 15:00 (Presidente Prof. Ruberto)
Seduta di Laurea pubblica : Clicca qui per accedere (è richiesta una password di accesso)
Tecnico di riferimento: James (0382 98 6097)
NOTE TECNICHE
Per accedere non c’è bisogno di registrarsi ma per facilitare le operazioni di moderazione verrà chiesto ai candidati di inserire matricola cognome nome.
E’ necessario dotarsi di una videocamera e un sistema microfonico. La maggior parte dei portatili ne è provvisto come anche qualunque cellulare di ultima generazione.
Il sistema è compatibile con qualunque sistema operativo.
Per una migliore visualizzazione, si consiglia di creare la propria presentazione e il proprio dispositivo in 16:9 (Full HD: 1920 x 1080, HD: 1280 x 720, altre: 2560 x 1440, 854 x 480).
E’ possibile presentare anche con un dispositivo mobile utilizzando un formato pdf (per esempio salvando il power point come PDF, dal menu file -> salva come Adobe PDF).
Oltre alla guida ufficiale è presente il tutorial prodotto dall’Università degli Studi di Pavia (Kirolab – IDCD) visibile in calce a questa pagina.
LINK ZOOM PROVA STUDENTI
Prove suggerite: Controllo microfono e casse, webcam, per i candidati prova di condivisione della tesi se presente
Link alla stanza in Zoom: https://idcd-unipv.zoom.us/j/140905566
NOTE SUL DIRITTO D’AUTORE
Alcune note sul diritto d’autore disponibili al seguente link:
CONTATTI
Per problemi tecnici durante la seduta, contattare il tecnico di riferimento indicato a inizio pagina, al di sotto della relativa sessione.
Per info è attivo il numero
0382 98 6096
oltre all’indirizzo email staff.aulemultimediali@unipv.it
Harvey Medical courses graduation ceremony sessions – July 2021
INTRODUCTION
From the 12th to the 14th July 2021 the final dissertation and proclamation for Master’s and Bachelor’s Degree in Medicine and Surgery at the University of Pavia will be held at the AULA MAGNA of the University of Pavia.
Candidates who intend to discuss their dissertation via remote communication can join the Zoom meeting following the link they received via email or by clicking the relative link below (password required).
Spectators can follow the Youtube streaming.
LINK TO THE SESSIONS ON ZOOM 12th July 2021
The session will be recorded for internal use only (not available for participants), as well as connection data to ensure the proper functioning. All data will be deleted at the end of the event. By entering the Zoom meeting these rules and those concerning copyright are regarded as agreed.
Please join the graduation session with your name and surname (students will be asked to place their registration number before that too, Teacher with the string Prof. ) to help moderators. This can be done even after joining the meeting by clicking on the Participants button
Participants -> own name -> More -> Rename
09:00 – Prof. Politi
Link for candidates/professors : click here to join (password required)
Support technician: Alessio (+39 0382 98 6106)
LINK TO THE SESSIONS ON ZOOM 13th July 2021
The session will be recorded for internal use only (not available for participants), as well as connection data to ensure the proper functioning. All data will be deleted at the end of the event. By entering the Zoom meeting these rules and those concerning copyright are regarded as agreed.
Please join the graduation session with your name and surname (students will be asked to place their registration number before that too, Teacher with the string Prof. ) to help moderators. This can be done even after joining the meeting by clicking on the Participants button
Participants -> own name -> More -> Rename
09:00 – Prof. Candura
Link for candidates/professors : click here to join (password required)
Support technician: Alessio (+39 0382 98 6106)
LINK TO THE SESSIONS ON ZOOM 14th July 2021
The session will be recorded for internal use only (not available for participants), as well as connection data to ensure the proper functioning. All data will be deleted at the end of the event. By entering the Zoom meeting these rules and those concerning copyright are regarded as agreed.
Please join the graduation session with your name and surname (students will be asked to place their registration number before that too, Teacher with the string Prof. ) to help moderators. This can be done even after joining the meeting by clicking on the Participants button
Participants -> own name -> More -> Rename
09:00 – Prof. Perlini
Link for candidates/professors : click here to join (password required)
Support technician: Alessio (+39 0382 98 6106)
15:00 – Prof. Ruberto
Link for candidates/professors : click here to join (password required)
Support technician: James (+39 0382 98 6097)
ZOOM TEST ROOM FOR STUDENTS
All students are invited to make sure their device is working properly by joining the following test room: Link to ZOOM test room for students
Recommended checks: microphone, speakers, webcam, share screen function (for candidates, if necessary)
TECHNICAL NOTES
Registration is not required to join the meeting but moderators may ask candidates to add their registration number to their displayed name and surname.
A webcam and a microphone (when not already integrated) are mandatory. Most modern laptop are already equipped with this kind of system, as well as any newest generation smartphone.
A Zoom version is available for any operating system.
For best results we suggest creating a presentation with a 16:9 ratio and one of the following resolutions: Full HD: 1920 x 1080, HD: 1280 x 720, altre: 2560 x 1440, 854 x 480.
Candidates may also introduce their slides via mobile device using the .pdf format (e.g saving ppt as Adobe PDF file from the upper left “file” menu)
See Also
https://idcd.unipv.it/diritto-dautore-per-meeting/
In addition to the official zoom webpage tutorial, you can follow the one made by the IDCD-Kirolab of the University of Pavia at this page:
ZOOM Tutorial – How to share my screen
CONTACTS
For further information, teachers and students may reach the following contacts:
+39.0382.98.6096
email staff.aulemultimediali@unipv.it